Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.05.2010 14:46 - Иван Вазов
Автор: tina05 Категория: Политика   
Прочетен: 1516 Коментари: 2 Гласове:
2



Тази година се навършват 160 години от рождението на Иван Вазов. За мен трябва да има национални чествания за него и всички българи, които са живели с обичта към България.
И да вярваме на техните думи, а не на хулителите.



Вярата ми

I

 

Днес моята вяра ми казува явно,

че облаци мрачни, що наш небосклон

от слънце скривали от време най-давно

и що го прошарват и днес бежешком,

щат да се разсеят и да се изесни:

от мракът избавен, от мракът прелош,

при слънчева светлост он чудно ще блесни

и вечно ще бъде той ясен... без нощ.

 

II

 

Таз вяра дълбока ми тихо възглася,

че всички страдалци от наший народ,

забравени днеска със мъки, с дела си,

що гробът им дреме без цвете, без свод,

щат бъдат в ден някой от нази познати

и техният спомен ще бъде нам чест,

прие щат те свойте достойни заплати

как всеки страдалец приел е до днес.

 

III

 

Таз същата вяра теши ме, кат казва,

че завист, раздори, тез вехти злини,

що рода ни губят кат гибелна язва,

вгнездена всегдашно в нещастни страни,

щат някога мълком сами да изчезнат

и братство високо ще да се вцари,

тогаз там и щастие, и благо щат слезнат,

с които небето съгласье дари.

 

IV

 

Таз вяра във мене, що нищо не смътва,

ми дума, че иде туй време за нас,

в което преста щем за укор, смях, жъртва

на странни да бъдем, как в тоя сме час.

И ний кат народ щем пред цял свят да светним

и с име народно ний ще се гордим,

и сладко на наз си тогаз ще погледним:

О! вяро свещена! О! съньо любим!

 

 

1871, октомври 4



Тагове:   вазов,


Гласувай:
2



1. hristo27 - Един от най-достойните българи!
19.05.2010 13:34
Един от най-достойните българи!
цитирай
2. анонимен - uchbszjG
29.10.2012 07:09
ejrh8m <a href="http://swtykoshwmtz.com/">swtykoshwmtz</a>, [url=http://fzfvbbgdrwgw.com/]fzfvbbgdrwgw[/url], [link=http://undhfwrathhd.com/]undhfwrathhd[/link], http://dbhqehyxtblr.com/
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: tina05
Категория: Политика
Прочетен: 109633
Постинги: 18
Коментари: 153
Гласове: 133
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930